rakyat malaysia

Posted on Updated on

saya adalah pemilik gen.2 Saya ingin berkongsi pengalaman ttg kereta ini.
Saya rasa inilah kereta proton yang pertama dan terakhir yang saya miliki kerana mmg byk problem gen.2 ni.
*Masalah power window adalah ciri2 istimewa gen.2. Boleh dikatakan 90% pemiliknya menghadapi masalah yang sama.


*Kedudukan tempat duduk belakang yang tidak ergonomik dimana penumpang terpaksa membongkokkan sedikit kepala kerana bumbung terlalu rendah.
*Bunyi enjin dan angin yang agak bising masuk ke dalam kereta bila kelajuan melebihi 110km/j.

*Absober yang agak keras.
*Tiada banyak ruang untuk meletak barang2 yg kecil sehingga laci pd dashbord pun tak dibuat!
*Terasa terkurung dan lemas apabila berada dalam kereta kerana bumbung yg agak rendah dan kusyen depan yang tinggi.
*Reverse sensor terus menerus berbunyi walaupun tiada apa2 halangan di belakang. Sampai sekarang pusat servis tak dpt detect apa masalahnya..
Inilah masalah yang saya hadapi hampir setahun memiliki gen.2. Saya banyak habiskan masa berulang-alik ke pusat servis. Saya juga mempunyai sebuah kenari yang saya rasa jauh lebih baik perfomance drp gen.2 yang proton bangga2kan itu..Saya adalah seorang rakyat malaysia yang menyokong produk keluaran negara kita. Bukan saya nak kondem proton ttp byk sgt problem menyebabkan saya rasa kecewa utk memiliki kereta proton. Lebih baik pakai kereta perodua..walaupun hanya drp model daihatsu tetapi tiada byk masalah dan tetap buatan malaysia daripada buat kereta sendiri (proton kata..) ttp byk masalah yg terpaksa pemilik tanggung! Mengapa masih ada lagi masalah sedangkan proton begitu gah mengwar-warkan quality controlnya yang amat canggih itu? Saya harap proton dapat ambil maklum perkara ini.

dari http://www.paultan.org

26 thoughts on “rakyat malaysia

    Gen2 master said:
    December 21, 2012 at 8:28 pm

    Bengang giler dgh komen ‘RAKYAT MALAYSIA’ kt atas nun. . Aku pindah rumah dulu, angkut peti sjuk lbh kurng 2m tinggi, sofa dgn mesin basuh naik gen2 ( tp x bleh tutup bonet blakang la). . Pusing 1 malaysia dgn gen2 aku 2 jgak, xde pun major problem. . Complain rse terkurung lemas sbb blkang rendah lagi 2, dasar org hulu cume kenal kete proton, kete lembu dgn kete sorong, xtau ke kete sport yg besepah2 kt malaysia ni lg rendah blakang contoh mazda rx-8. .
    ko(RAKYAT MALAYSIA) ni ptut bawak kete lembu je la. . aptb!

Leave a Reply

